Lisää seksuaalista halukkuutta ja toimintakykyä tällä vitamiinilla

E-vitamiini – Lisää seksuaalista halukkuutta ja toimintakykyä.

Yksi kiehtovimpia elementtejä, joita yhdistetään E-vitamiiniin, on sen kyky pitää koko keho elinvoimaisena, terveenä ja pysymään nuorekkaana vanhetessamme. Se on rasvaliukoinen vitamiini, joka työskentelee monissa kehon toiminnoissa antioksidanttina eli se on suojaamassa kaikkia rasva-aineita härskiintymiseltä eli hapettumiselta. Koska lähes jokaisella meistä on suuret tulehdustekijät kehomme sisällä valtaamassa alaa, on erittäin oleellista pitää riittävä E-vitamiinitaso kunnossa. E-vitamiini nimittäin pitää tulehdustekijät aisoissa ja myös koko hedelmällisyytemme kukoistuksessa. Mutta on hyvä muistaa, että kokonaisuus on aina tärkeämpi kuin yksittäiset osat, näinpä myös hedelmällisyyden kohdalla on tärkeintä panostaa monipuolisuuteen ravinnossa. Monien alan ammattilaisten mielestä E-vitamiini suojaa meitä yli 200 sairaudelta. Koska E-vitamiini on erittäin voimakas antioksidantti, tämä voi hyvinkin pitää paikkansa.


E-vitamiini voi auttaa mm:

hapenottokykyyn, sydämen kuntoon, jäykkiin niveliin, syöpiin, hedelmällisyyteen, impotenssiin, kivesten surkastumiseen, keskenmenoihin, emättimen kipuihin, diabetekseen, sydän- ja verisuonisairauksiin, aivokudoksen rappeutumiseen, ihon, kynsien ja hiusten kuntoon, lihavuuteen


C-vitamiini on tärkeä tekijä E-vitamiinia ajateltaessa. C-vitamiini säästää E-vitamiinivarastoja. Myös bioflavodoidit auttavat E-vitamiinin toimintaa. On kuitenkin hyvä huomioida, että ravinnosta emme välttämättä saa riittäviä määriä E-vitamiinia, jolloin sitä on hyvä saada lisäravinteena. Isot C-vitamiiniannokset, jotka voivat auttaa jopa masennuksesta palautumisessa.

Koska suurina määrinä askorbiinihappo voi aiheuttaa haasteita imeytyvyydessä sekä toimivuudessa, näkisin järkevänä käyttää ruokapohjaista C-vitamiinivalmistetta. Koska suuria määriä ei ole helppo saada ravinnosta, ei edes hyvistä C-vitamiinin lähteistä, on hyvä katsoa ravintotiheiden ruokien maailmaan. Tässä kategoriassa yksi maailman parhaimpia C-vitamiinin lähteitä on camu camu -marja. Kyseisellä marjalla on suuri potentiaali myös terapeuttisessa mielessä. Marjajauhetta lisäämällä on kohtuullisen helppo saada C-vitamiinia 1000-2000 mg annoksia. Ja koska kyseessä on marja eli ruoka, imeytyvyys on yleensä myös todella hyvä. Camu camu on peräisin Amazonjoen varrelta, jossa intiaanit ovat osanneet hyödyntää marjaa jo vuosituhansien ajan. Camu camua pidetään yhtenä voimakkaimmista C-vitamiinin lähteistä, jonka tiedetään suojelevan elimistöä vapailta radikaaleilta, vahvistavan kehon immuunipuolustusjärjestelmää sekä tukevan hermonston toimintaa. Vielä parempi c-vitamiinin lähde on amla marja.

E-vitamiinia saa siemenistä, pähkinöistä, marjojen siemenistä (kuten tyrni ja sen öljyt), munankeltuaisesta, kalan mädistä, oliiveista, parsakaalista, avokadosta, ruusukaalista. Erityisen hyvä lähde on Toco, eli riisinlesejauhe. 
Kurkkaa TÄSTÄ

C-vitamiinia saa mm. marjoista, monista vihreistä kasveista ja esim. camu camu –marjasta ja amlasta.