LAIHDUTUS

Laihdutus ja painonhallinta on haastavaa ja usein kilot kertyy liian helposti takaisin.

Hyvän Olon Valmennukset ei anna sinulle kurjaa kiristämisdieettiä, vaan pyrkii löytämään ravinteikkaita, tukevia sekä aineenvaihdunnan kannalta tärkeitä ruokia, jotka auttavat sinua laihtumaan, ilman näläntunnetta. Syömällä oikeaa kotiruokaa ja nimenomaan kotimaisia puhtaita raaka-aineita, varmistat tuloksien syntymisen ja samalla kehon hyvinvoinnin. 

Valitse itsellesi sopiva valmennusmuoto seuraavista vaihtoehdoista:

Ryhmävalmennukset Oulussa

Nettivalmennukset webinaarina

Videovalmennukset

Laihdutus

 

 

Oletko koskaan kokeillut uutta dieettiä, joka lupasi sinulle uuden elämän, sekä kehon muutamassa viikossa? Oletko koskaan tehnyt itsellesi lupausta, jota et pystynyt yli kuukautta kuitenkaan pitämään? Oletko koskaan kokeillut painonpudotusta, ilman pitkäaikaista tulosta? Ehkä olet yksi niistä, joka elää tässä ajassa kokien paineita, ehkä jopa ahdistusta ja stressiä siitä, miltä sinun kuuluisi näyttää? En tiedä sinusta, mutta minä ainakin olen sitäkin kokenut. Tämän tekstin tarkoitus on löytää muutamia toimivia keinoja, jotta näin ei tarvitsisi olla. Tämä on painonhallinan uusi aika, joka etsii vastauksia ajattomista viisauksista, jotka ovat olleet täällä aina olemassa. Kaivetaan niitä esiin ja löydetään sisäinen potentiaalimme.

9 askelta auttamaan matkaasi

1. Hengitä. Hengitä 5-10 kertaa syvään ennen kuin syöt. Happi on parhaita kehomme elvyttäjiä ja tuo meidät huolista tähän hetkeen.

2. Kuuntele. Kuuntele mitä kehosi kaipaisi tässä hetkessä syötäväksi. Keho pyrkii keskustelemaan meidän kanssa jatkuvasti, pyrkien opastamaan meidän ruokavalinnoissamme. Kuuntele mikä olo sinulla on ennen ruokailua ja ruokailun jälkeen. Ystävysty oman kehosi kanssa.

3. Rentoudu. Mitä enemmän pystymme rauhoittamaan kehoamme ruokailu hetkinä, sitä enemmän pääsemme parasympaattisen hermoston puolelle, joka mahdollistaa ruuansulatuksen ja rennon, rauhoittuneen mielen.

4. Pysähdy Jokaista ruokailua ennen pysähdy hetkeksi, edes muutamaksi sekunniksi. Tällöin pystymme tekemään valintoja, reaktiivisuuden sijaan. Valitsemme ruokamme monesti täysin hetkessä tulevien impulssien kautta, jotka olemme itsellemme opettaneet. Pysähdy, kuuntele ja ennenkaikkea tee valinta itse mitä syöt!

5. Kiitollisuus. Miten suuri ero kehossa koettuun kokemukseen on silloin, kun siirrymme syyttelemisestä ja kurjuudesta, kiitollisuuteen. Vaihtamalla ainaiset ”ei saa”- syönnit, ”kyllä kiitos” – asenteeseen, ennenkaikkea raikkaaseen, ravitsevaan ja täyttävään ruokaan, saamme kiitollisuuden lisäksi mahdollisuuden tarkastella omaa hyväksyntäämme ravinnon parissa. Voimakas sana – kiitos.

6. Jatka eteenpäin. Kun olet syönyt, päästä irti ruokailusta. Monesti jäämme miettimään, murehtimaan ja jopa itseämme syyttelemään syödystä ruasta. On aika päästä tästä tuhoisasta tavasta irti. Syö ravitsevasti, olemalla kiitollinen ja päästämällä irti, kun olet syönyt. Jopa ”repsahtamalla” päästä irti kaikesta itsesyytöksestä. Keskity elämiseen itsessään.

7. Tee valinta. Teemme jatkuvasti valintoja. Kun käyt kaupassa, ravintolassa, ystävien luona, juhlissa, kuka päättää mitä syöt? Sinä, koska itse valitsemme aina mitä suuhumme laitamme. Tee valintoja, jotka tukevat sinun tavoitteitasi. Ymmärrä valintojen vaikutus pitkällä juoksuvälillä.

8. Ota vastuu. Nyt jos, koskaan on aika ottaa vastuu omiin käsiin. Olemme tulosta siitä, mitä valintoja olemme elämässämme tehneet. Ovatpa ne olleet mitä tahansa, omista ne. Omista jokainen osa kehostasi, ylpeästi ja vastuun kantaen. Mikäli syytät jostain syystä itseäsi, ota vastuu siitäkin ja opetellaan päästämään irti tästä syytöksen kierteestä. Ottamalla vastuun, taakka helpottuu, koska emme pääse enää itseämme karkuun. Otetaan vastaan tämä mielenkiintoisena haasteena ja mahdollisuutena muokata kehomme ja elämämme meidän mieleiseksi. Vastuu on sinulla, otatko kopin?

9. Nauti saavutuksista. Ja se tärkein, nauttia matkasta kohti saavutuksia. Nauti jokaisesta salaatista, jokaisesta ravitsevasta aamupalasta, lounaasta, päivällisestä. Nauti siitä, kuinka tiedät mikä olo erilaisista ruokalajeista sinulle tulee. Nauti siitä, kuinka tunnet, kuinka kehosi hyrisee ravitsevan kala-aterian jälkeen. Nauti siitä, kuinka tunnet elinvoimaa kunnon munakas – salaatti aamiaisen jälkeen. Nauti jokaisesta hetkestä, jokaisesta suupalasta, jokaisesta askeleesta, joka vie sinua lähemmäs kohti tavoitettasi. Mikäli et vielä sitä osaa, niin aina voimme ruveta harjoittelemaan. Elämä on tarkoitettu elettäväksi täysillä, ilman kompromisseja, ilman kurjuutta. Nyt on aika nauttia tästä hetkestä, tehdään se yhdessä!!

Elä täysillä!